maandag 4 mei 2020

Dinsdag 5 mei 2020

Dinsdag 5 mei 2020:


Filmpje:






Voortgezet technisch lezen: Taalboek

1) Taalboek: De woordrijtjes + de zinnetjes herhalen op p. 4, 9 en 14.



Schoonschrift: Bingel (ongeveer 6 minuten)/Werkschrift voor schoonschrift

1) 1 keer alle filmpjes bekijken in Bingel ter herhaling: Instructiefilmpjes hoofdletters N, E, G, S, L, O en A
.
2) In het werkschriftje de pagina’s 38 en 39 maken (herhaling reeds geleerde hoofdletters).


Tussendoortje: Lichamelijke Opvoeding: Dansen

Jullie leren twisten! Leuk hoor!   
Doe Femme maar na!
       
Klik op onderstaande link.




Wiskunde: Bingel (ongeveer 19 minuten)/Werkschrift E, Blok 10

1) Taak in Bingel: Instructiefilmpjes bekijken: ‘De tafel van 9 (verhoudingsdeling en verdelingsdeling)’

2) In het schrift de pagina’s 47, 48 en 49 maken (Les 110: De deeltafel van 9 ontdekken en inoefenen).

3) Taak in Bingel: De deeltafel van 9 ontdekken en inoefenen (verhoudingsdeling).
                              De deeltafel van 9 ontdekken en inoefenen (verdelingsdeling).
                              De deeltafel van 9 inoefenen.
                              De deeltafel van 9 inoefenen aan de hand van vraagstukken.
                             

Tussendoortje: Muzische Opvoeding/Beeld: Een knikkerbaan bouwen (met Lego of met wasspelden)

Met Lego: Gebruik je fantasie, probeer maar. Veel plezier.




Met DUPLO- blokken kun je ook een leuke knikkerbaan maken hoor! 

Met wasspelden: Bekijk het filmpje. Ga naar onze klasblog, dan naar onze klasyurls. Zo kom je op de pagina ‘Tussendoortjes’ en vind je vlot het filmpje over de knikkerbaan gemaakt met wasspelden. Veel plezier.







Spelling: Bingel (ongeveer 9 minuten)/Schrift van Spelling

1) In het schrift van Spelling p. 48 maken. Goed nadenken!

2)Taak in Bingel (Traag werken, heel goed nadenken!): Woorden net als vliegt en vlucht.

                                                                                          Woorden net als brug, lach, volgt en licht.
                              





Geen opmerkingen:

Een reactie posten