maandag 27 april 2020

Dinsdag 28 april 2020


dinsdag 28 april 2020:
Voortgezet technisch lezen: Thema 10: De lente zit vol eieren. Taalboek/Stappenboek

1) Taalboek: p. 54 de woordrijtjes + de zinnetjes nog eens oefenen.

2) Stappenboek: Groep A: p. 66 weettekstje ‘Strepen’ nog eens oefenen, Groep B: p. 67 weettekstjes ‘Spuitje’ en ‘Jarig’ nog eens oefenen, Groep C: p. 68  weettekstje ‘Te veel olifanten’ nog eens oefenen.


Schoonschrift: Bingel (ongeveer  minuten)/Werkschrift voor schoonschrift

1) 5 keer het filmpje bekijken in Bingel: Instructiefilmpje hoofdletter L.

2) In het werkschriftje de blaadjes over de hoofdletter ‘L ‘ p. 34 en 35 maken.


Tussendoortje: Lichamelijke Opvoeding

5 toertjes in de tuin lopen of 5 minuten springen (bv. touwtje springen) of 5 minuten ter plaatse lopen/springen op het balkon.

Wiskunde: Bingel (ongeveer 12 minuten)/Werkschrift E, Blok 9

1) Taak in Bingel: Instructiefilmpje bekijken: Reken Maar/Instructiefilmpje ‘het dubbel, de helft, een kwart’

!!!!! halveer = de helft = delen door 2
        een kwart = delen door 4
        een vierde = delen door 4
        een tweede = delen door 2
        de halve prijs = de prijs gedeeld door 2
        het dubbel = 2 keer = maal 2 = de dubbelsom !!!!!

2) In het schrift pagina 30 oefening 1 en 2 (met de blokjes) maken.

3 Taak in Bingel: De helft en een kwart nemen van een getal tot 100.
                              Het dubbel nemen met dubbelsommen.



Tussendoortje: Muzische Opvoeding/Beweging

Hoe is jouw dag? : Meditatie voor kinderen 

 
Ademhalingsoefening aan de hand van muziek en een stem die je begeleidt.
Te vinden op onze klasblog. Klik dan op ‘klasyurls’, dan komen jullie op de pagina ‘Tussendoortjes’ en in de rechterkolom zien jullie het filmpje ‘Hoe is jouw dag? Meditatie voor kinderen’. Probeer maar, je komt helemaal tot rust. En … misschien wil ieder thuis wel meedoen?



Spelling: Schrift van Spelling (Afwerken woordpakket 20)

1) In het schrift p. 46 oefening 3 en 4 maken. 

2) In het schrift p. 69 oefening 22 maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten