maandag 20 april 2020

De filmpjes met uitleg en de opdrachtjes voor vandaag, dinsdag 21 april 2020.






 Voortgezet technisch lezen: Thema 10: De lente zit vol eieren. Taalboek/Stappenboek

1) Taalboek: p. 33  de woordrijtjes + zinnetjes nog eens lezen.
2) Stappenboek: Groep A: het lesje p. 53 ‘Het ei van Tanja’, groep B: het lesje p. 54 ‘Kippen en Hanen’ en groep C: het lesje p. 55 ‘Paashaas en Kip’ nog eens oefenen.


Wiskunde: Bingel (ongeveer 20 minuten)/Werkschrift E, Blok 9

1) Taak in Bingel: Instructiefilmpje bekijken: ‘De tafel van 6 (verhoudingsdeling)

2) In het schrift de pagina’s: 9, 10 en 11 maken (Les 98: De deeltafel van 6 ontdekken en inoefenen).

3) Filmpje bekijken: De deeltafel van 6 (Inoefenen/Bewegend leren)


4) Taak in Bingel: De deeltafel van 6 ontdekken en inoefenen (de verdelingsdeling).
                              De deeltafel van 6 ontdekken en inoefenen (de verhoudingsdeling).
                              De deeltafel van 6 inoefenen.
                              De deeltafel van 6 inoefenen aan de hand van vraagstukken.
                              De tafel van 6 oefenen en herhaling van de tafels 2, 3, 4, 5, 8 en 10

5) Kaartjes van de deeltafel van 6 knippen en in je doosje van de tafelkaartjes stoppen.
                                












Tussendoortje: Muzische Opvoeding/Muziek: Liedje beluisteren en dan meezingen!/

Filmpje met het liedje is te vinden op onze klasblog.
Klik dan op ‘Klasyurls’, je bent nu op de pagina ‘Tussendoortjes’. Hier vind je vlot het filmpje met het liedje ‘Uit mijn bol’. Het filmpje bekijken, beluisteren is leuk en meezingen is top!

Liedje: Uit mijn bol.

Tekst: Lied: Uit mijn bol.


't Is lekker weer weer.
't -Groeit-en-bloeit weer.
Alles ruikt en bolt en buikt en iedereen komt uit z’n hol.
't Is lekker weer weer, ik-voel-me-goed weer.
Alles fluit en wil er uit en gaat maar vrolijk uit z'n bol!

Ik klim in een boom en ik fluit.
Ik zit in 'n ei en kom uit.
Ik tjilep en hip.
Ik kakel en kip.

Ja, dat is mijn lente-geluid.

Refrein:
't Is lekker weer weer.
Spring-op-en-neer weer.
Alles ruikt en bolt en buikt en iedereen komt uit z’n hol.
't Is lekker weer weer, ik-ga-tekeer weer.
Alles fluit en wil er uit en gaat maar vrolijk uit z'n bol!

Ik sla als een veulen op hol.
M'n haar voelt als lammetjeswol .
En heus met wat hulp
van zo'n krokus of tulp,

ga ik met dit weer uit m'n bol!

Refrein:
't Is lekker weer weer.
Kom-uit-je-bol weer.
Alles ruikt en bolt en buikt en iedereen komt uit z’n hol.
't Is lekker weer weer en leve-de-lol weer.
Alles fluit en wil er uit en gaat maar vrolijk uit z’n bol! Vrolijk uit z’n bol! Vrolijk uit z’n bol!





Spelling: Bingel (ongeveer 3 minuten)/Blaadje/Schrift van Spelling

1) Taak in Bingel: Instructiefilmpje bekijken: Talent/Thema 7: instructiefilmpje ‘cht/gt’
                              Liedje in Bingel beluisteren: ‘Liedjes over cht en gt’

2) Filmpje bekijken: Woorden met cht of gt?


3) De woorden van het woordpakket 18 kopiƫren op een blaadje.

4) In het schrift p. 68 oef. 2 (Zoek een rijmwoord) maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten